Regulamin

OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY

SKLEPU INTERNETOWEGO „ASANTE SANA”

§ 1

Definicje

Użyte w niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży określenia oznaczają:

Sprzedający Wiktor Janusz prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Asante Sana Wiktor Janusz ul. Sieroszewskiego 5, 58-560 Jelenia Góra NIP: 611-267-28-25 REGON 022208077
Kupującym Osoba fizyczna, osoba prawa, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonała zakupu towarów od Sprzedającego
Konsument Osoba fizyczną dokonującą zakupu towarów od Sprzedającego, niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przewoźnik Osoba fizyczna, osoba prawa, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która zawodowo zajmuje się świadczeniem usług transportowych i dostawczych.
Towar Rzeczy ruchome, usługi, dobra, które mają być sprzedane na podstawie umowy sprzedaży, pomiędzy Sprzedającym a Kupującym
Zamówienie Oświadczenie woli Kupującego złożone Sprzedającemu za pośrednictwem strony internetowej www.asantesana.pl stanowiące ofertę zawarcia umowy sprzedaży.
Umowa Umowie sprzedaży, przez którą Sprzedający zobowiązuje się przenieść na Kupującego Towar, a Kupujący zobowiązuje się do odbioru Towaru i zapłaty ceny
Kodeks Cywilny Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 380 z późn. zm.)

 

§ 2

Przedmiot regulacji

 1. W celu ujednolicenia zasad sprzedaży dla wszystkich kontrahentów Sprzedający wprowadza z dniem 27.09.2016 r. niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży.

2. Przedmiotowe Ogólne Warunki Sprzedaży stanowią wzorzec umowy w rozumieniu art. 384 Kodeksu Cywilnego i udostępniane są bezpłatnie w postaci elektronicznej na stronie internetowej www.asantesana.pl w sposób umożliwiający ich pobranie, przechowanie i odtworzenie.

3. Ogólne warunki sprzedaży i dostawy stanowią integralną część każdej Umowy zawartej ze Sprzedającym.

4. W przypadku, gdy Sprzedający i Kupujący w zawartej Umowie ukształtowali odmiennie od Ogólnych Warunków Sprzedaży wzajemne prawa i obowiązki zastosowanie w pierwszej kolejności znajdą postanowienia umowy.

 

§3

Zawarcie umowy

 1. Umowa jest zawarta wyłącznie w wyniku zgodnego oświadczenia woli Sprzedającego i Kupującego określającego główne świadczenia stron w tym cenę, ilość zamawianego towaru oraz termin dostawy wyrażonego w formie pisemnej, telefonicznie lub za pośrednictwem formularza zamówienia dostępnego na stronie internetowej www.asantesana.pl

2. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, umieszczone na stronie internetowej www.asantesana.pl nie stanowią oferty w rozumieniu art.66 Kodeksu Cywilnego. Wszelkie próbki lub wzory przedstawiane Kupującemu przez Sprzedającego, ze względu na specyfikę towaru mogą różnić się od Towarów ostatecznie wydanych, z przyczyn niezależnych od Sprzedającego.

3. W celu zawarcia umowy Kupujący składa za pomocą środków komunikacji opisanych w ust. 1 zamówienie. Przez złożenie zamówienia Kupujący potwierdza, że zapoznał się z Ogólnymi Warunkami Sprzedaży oraz akceptuje ich treść.

4. Umowę uważa się za zawartą z chwilą otrzymania przez Kupującego oświadczenia woli Sprzedającego o potwierdzeniu zamówienia. Potwierdzenie zamówienia może nastąpić w formie pisemnej lub za pomocą poczty elektronicznej na podany w zamówieniu adres mailowy Kupującego. Brak potwierdzenia zamówienia przez Sprzedającego w terminie 7 dni od dnia założenia zamówienia uważa się za odmowę zawarcia umowy. Dotyczy to również przedsiębiorców, z którymi Sprzedający pozostaje w stałych stosunkach gospodarczych.

5. Sprzedający zastrzega sobie prawo do odmowy potwierdzenia zamówienia bez podania przyczyny.

6. Każdorazowa zmiana postanowień poszczególnych umów lub dodatkowych uzgodnień wymaga zgody obu stron wyrażonej w formie dokumentowej pod rygorem nieważności i wiąże strony od chwili złożenia przez Sprzedającego potwierdzenia ww. zmian za pomocą poczty elektronicznej i znajduje zastosowanie tylko i wyłącznie do umowy, której dotyczyło; nie ma zastosowania do innych umów łączących strony.

§4

Sposób płatności

 1. Cenę stanowi cena zakupu towaru powiększona o koszty transportu i inne opłaty podane podczas zakupu oraz powiększone o wartość podatku od towarów i usług.

2. Kupujący może dokonać zapłaty poprzez:

a)    system płatności znajdujący się na stronie internetowej Tranferuj.pl,

b)   przelewem bankowym na rachunek numer 03 1910 1048 2403 3392 9223 0001

c)    za pobraniem przy odbiorze Towaru

3. Kupujący zobowiązuje się uiścić cenę w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy

4. Brak zapłaty w powyższym terminie powoduje rozwiązanie umowy bez konieczności składania odrębnych oświadczeń ze strony Kupującego lub Sprzedającego.

 

§5

Realizacja zamówienia

1. Zamówienia są realizowane na terenie Rzeczpospolitej Polskiej w dni robocze.

2. Realizacja zamówienia następuje z chwilą przekazania przez Sprzedającego Towaru Przewoźnikowi. Ryzyko dostawy Towaru przechodzi na Kupującego w chwili realizacji zamówienia.

3. Strony w umowie uzgadniają termin realizacji zamówienia. Kupujący zobowiązany jest do podania Sprzedającemu wszystkich informacji niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia.

4. Jeżeli strony nie uzgodniły w umowie terminu realizacji zamówienia, zamówienia są realizowane w dni robocze w 24 h od momentu:

a)    otrzymania potwierdzenia dokonania przez Klienta zapłaty ceny wysyłanego przez system płatności Tranferuj.pl,

b)   otrzymania przez Sprzedającego zapłaty ceny przelewem lub

c)    potwierdzenia zamówienia przez Sprzedającego w przypadku płatności za pobraniem.

5. Zamówienia złożone w dni wolne od pracy: soboty, niedziele oraz w święta ustawowo wolne od pracy, mogą być potwierdzone następnego dnia roboczego.

§6

Opakowanie i jakość

 1. Sprzedający dołoży wszelkich starań, aby Towar został właściwie opakowany.

2. Materiały wykorzystane do pakowania Towaru stanowią koszty własne Sprzedającego i nie podlegają zwrotowi, chyba że Strony postanowią inaczej.

3. Warunkiem zachowania właściwości i jakości Towaru jest pozostawienie Towaru w oryginalnie zamkniętych opakowaniach. Każda ingerencja w opakowanie, w tym otwieranie,

4. Przepakowywanie do innych opakowań, powoduje utratę możliwości reklamowania Towaru.

 

§7

Dostawa Towarów

 1. Kupujący jest zobowiązany do podania właściwego adresu dla doręczenia przedmiotu umowy. Dostawę dokonaną pod adres wskazany przez Kupującego w zamówieniu uważa się za dokonaną prawidłowo. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za pomyłki powstałe wskutek podania błędnego adresu przez Kupującego.

2. Dostawa Towaru jest realizowana przez Przewoźnika – InPost S.A. w Krakowie, DPD sp. z o.o. w Warszawie oraz Poczta Polska S.A. w Warszawie. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia związane z dostawą towarów od chwili realizacji zamówienia.

3. Przesyłka dostarczana jest na koszt i ryzyko Kupującego bez względu na wartość przesyłki, chyba że Strony ustalą inaczej. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie towaru powstałe w czasie transportu przez Przewoźnika. Kupujący obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju.

4. Jeżeli Kupujący stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

5. Kupujący jest zobowiązany przy odbiorze towaru ustalić ewentualne braki ilościowe lub jakościowe wynikające z winy Sprzedającego. Wszelkie braki winny być odnotowane na dokumentach przewozowych opatrzone podpisem i pieczątką Sprzedającego (lub Przewoźnika) i Kupującego. O zaistnieniu powyższej okoliczności, Kupujący zobowiązany jest pisemnie powiadomić Sprzedającego najpóźniej w terminie 24 godzin (z wyłączeniem świąt, sobót i niedziel) od momentu dostawy lub odbioru Towarów i przedłożenia dokumentów potwierdzających ww. braki.

6. Towary odebrane przez Kupującego bez zastrzeżeń uważa się za pozbawione wad jawnych. Kupujący nie może rościć z tego tytułu żadnych praw w terminie późniejszym.

 

§8

Reklamacje

1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną (rękojmia).

2. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili. Za chwilę przejścia niebezpieczeństwa na Kupującego uznaje się chwilę realizacji zamówienia.

3. W przypadku niezgodności Towaru z umową, Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał przedmiotu umowy najpóźniej w terminie 1 dnia roboczego licząc od dnia dostawy i nie zawiadomił niezwłocznie na piśmie Sprzedającego o stwierdzonych wadach, nie później niż w terminie 2 dni od daty dostawy przedmiotu umowy.

4. Jeżeli spośród Towarów dostarczonych i sprzedanych tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć od towarów wolnych od wad, uprawnienie Kupującego do rezygnacji z realizacji zamówienia lub odstąpienia od umowy dotyczące realizacji jego zamówienia ogranicza się do towarów wadliwych

5. Kupujący, który wskutek stwierdzenia wady fizycznej Towaru, odstępuje od umowy lub żąda dostarczenia towaru wolnego od wad zamiast towaru wadliwego, nie może odesłać Towaru do Sprzedającego bez jego uprzedniej zgody wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności

6. Odpowiedzialność Sprzedającego za szkody powstałe w wyniku istnienia wad w przypadku zrealizowania uprawnień z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na podstawie art. 558 Kodeksu cywilnego.

7. Zgłoszenie reklamacji przez Kupującego nie uprawnia go do wstrzymania się z płatnościami za zrealizowaną dostawę

8. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności w przypadku, gdy Towar przechowywany był w sposób nieprawidłowy (w tym narażony na zmianę temperatur) lub użyty w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem i właściwościami, a także po otwarciu oryginalnych opakowań Sprzedającego, oraz w wyniku niezachowania zaleceń i instrukcji producenta.

9. Roszczenia z tytułu rękojmi oraz pozostałe roszczenia odszkodowawcze są ograniczone do wartości przedmiotu danej dostawy. Sprzedający nie odpowiada z jakiegokolwiek tytułu za utracone korzyści, szkody pośrednie, oraz koszty wynikające ze wstrzymania produkcji.

10. W przypadku wad ukrytych, niepowiadomienie na piśmie Sprzedającego o istniejących wadach Towaru w terminie 2 dni roboczych od dnia dostawy, powoduje wygaśnięcie wszelkich uprawnień Kupującego z tytułu rękojmi. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady ukryte wygasają po upływie 6 miesięcy licząc od dnia dostawy.

11. Reklamacje mogą być składane w formie pisemnej lub przy użyciu poczty elektronicznej.

12. Sprzedający ustosunkuje się do zgłoszonej reklamacji w terminie 14 dni od dnia prawidłowego złożenia reklamacji.

13. Reklamacja powinna zawierać:

a)         Imię oraz nazwisko lub nazwę Kupującego

b)        opis wad lub niezgodności towaru z umową

c)         żądanie naprawy, wymiany towaru na nowy lub obniżenia ceny.

d)        dane kontaktowe Kupującego jeśli są inne niż podane podczas zakupów.

e)         dowód sprzedaży  – paragon lub fakturę VAT

14. Sprzedający nie udziela gwarancji na Towary. Towar może podlegać gwarancji producenta, w takiej sytuacji Sprzedający poinformuje o tym Kupującego na jego wniosek

 

§9

Zwrot towarów

1. Warunkiem przyjęcia zwrotu Towarów, które zostały zakwestionowane przez Kupującego i uznane przez Sprzedającego jest to, by były one nieuszkodzone, nieprzetworzone w procesach produkcyjnych Kupującego oraz identyfikowalne, co do parametrów zawartych w atestach.

2. W przypadku towarów pakowanych fabrycznie muszą być w oryginalnych, nieuszkodzonych opakowaniach.

3. Zwrot Towarów możliwy jest jedynie po uprzednim pisemnym powiadomieniu o tym Sprzedającego oraz po uzyskaniu jego potwierdzenia w formie pisemnej lub za pomocą poczty elektronicznej pod rygorem nieważności.

4. Zwrot Towarów odbywa się w oparciu o dokumenty Sprzedającego oraz w całości na koszt Kupującego.

 

§10

Roszczenia odszkodowawcze

1. Sprzedający ponosi odpowiedzialność jedynie za szkodę wyrządzoną Kupującemu umyślnie.

2. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za szkodę powstałą po stronie Kupującego w postaci szkód, kosztów, strat gospodarczych oraz utraconych korzyści wynikających z wadliwego Towaru.

3. Kupujący zobowiązany jest do bezwzględnego przestrzegania warunków przechowywania Towaru. Odpowiedzialność Sprzedającego jest wyłączona w przypadku nieprzestrzegania przez Kupującego tychże instrukcji lub niespełnienia przez Kupującego określonych warunków przechowywania, przepakowywanie lub przetwarzania towaru.

4. Odpowiedzialność Sprzedającego jest wyłączona w razie zaistnienia siły wyższej bądź innej okoliczności na przebieg, której strony nie maja wpływu, np. takiej jak: strajki, restrykcje celne, walutowe i energetyczne, powszechne niedobory towarów, nadzwyczajne decyzje władz czy braki bądź zwłoka w realizacji zamówień przez dostawców Sprzedającego wynikające z którejkolwiek opisanej w tym punkcie przyczyny.

 

§11

Konsumenci

1. Do Konsumentów mają zastosowanie przepisy Ogólnych Warunków Sprzedaży o ile postanowienia niniejszego paragrafu nie stanowią inaczej.

2. Konsumentowi, który zawarł umowę telefonicznie lub za pośrednictwem formularza zamówienia, o którym mowa w § 3 ust. 1 przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych poniżej.

3. Szczegółowe informacje dotyczące prawa odstąpienia od umowy zawiera załącznik nr 1 do Ogólnych Warunków Sprzedaży.

4. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. poz. 827) w sytuacji, gdy opakowanie zawierające Towary zostało otwarte po dostarczeniu.

5. Prawo do odstąpienia od umowy, o którym mowa w ust. 2 Konsument wykonuje przez złożenie Sprzedającemu oświadczenia w formie pisemnej. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Wzór oświadczenia o odstąpieniu zawiera załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.

6. Dniem odstąpienia od umowy jest dzień otrzymania przez Sprzedającego oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy.

7. Odstąpienie od umowy powoduje, że umowa jest uważana za niezawartą

8. Po odstąpieniu od umowy Konsument ma obowiązek zwrócić Towar, na adres Sprzedającego ul. Sieroszewskiego 5, 58-560 Jelenia Góra lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sprzedającego do odbioru, niezwłocznie jednak nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Na zwrotnej paczce Konsument jest zobowiązany do umieszczenia dopisku „Asante Sana”.

9. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Zwracany towar powinien być nieużywany i znajdować się w oryginalnym opakowaniu, które nie zostało otwarte.

11. Sprzedający w terminie 14 dni od dnia niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.

12. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

13. Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze przedmiot umowy od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Dostarczenie dowodu odesłania przedmiotu umowy może nastąpić przy użyciu poczty elektronicznej.

14. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

15. Do Konsumentów nie znajdują zastosowania ograniczenia lub wyłączenia odpowiedzialności Sprzedającego z tytułu rękojmi Towaru.

 

§ 12

Postanowienia końcowe

1. Strony wyłączają jakąkolwiek cesję praw wynikających z zawartych ze Sprzedającym umów lub złożonych zamówień w stosunku do osób trzecich bez pisemnej zgody Sprzedającego.

2. Kupujący składając zamówienie wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Sprzedającego w celu wykonania zamówienia, jak i w celach marketingowych związanych z jego działalnością.

3. Kupującemu przysługują wszelkie uprawnienia zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016 r. poz.922 z późn. zm.), a w szczególności prawo wglądu we własne dane osobowe oraz prawo ich aktualizowania.

4. Kupujący zobowiązuje się do niezwłocznego, pisemnego zawiadomienia Sprzedającego każdorazowej zmianie swojej siedziby lub miejsca zamieszkania i adresu dla doręczeń korespondencji. Brak zawiadomienia powoduje, że doręczenia dokonane na adresy wskazane w zamówieniu lub też w podpisanych umowach partnerskich lub innych porozumieniach handlowych, uważane są za skuteczne.

5. W przypadku nieważności niektórych postanowień Ogólnych Warunków Sprzedaży wskutek wprowadzenia odmiennych regulacji ustawowych, pozostałe postanowienia nie tracą swojej ważności.

6. W zakresie nieuregulowanym Ogólnymi Warunkami Sprzedaży znajdują zastosowanie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U z 2014 r. poz. 121 z poźn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827)

7. Jeżeli niniejszy regulamin nie stanowi inaczej Kupujący może się skontaktować ze Sprzedającym za pomocą poczty elektronicznej pod adresem biuro@asantesa.vot.pl lub telefonicznej pod numerem +48 663 548 509.

8. Wszelkie zwrotu, wymiany lub reklamację należy przesyłać na adres Asante Sana Wiktor Janusz ul. Sieroszewskiego 5, 58-560 Jelenia Góra

9. Sprzedający prowadzi działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej dokonanego przez Prezydenta Miasta Jeleniej Góry nr wpisu 6112672825.